Prstem po mapě? Už ne!



Erasmáci, cestování, zahraničí – to pro mě byla ještě donedávna cizí slova. Seděla jsem doma na zadku a cestovala tak leda prstem po mapě. Myslela jsem si, že s financemi, které mám k dispozici, se nikam nedostanu. To jsem se ale šeredně pletla! Protože se opět potvrdilo jedno známé přísloví, které říká, že když se chce, všechno jde. Chtělo to jen pořádně hledat a chytit příležitost za pačesy. A tak jsem jednu takovou chytila a teď jsem si jistá, že už ji nepustím. 

 K Erasmákům jsem se dostala přes studentskou organizaci, která působí na naší univerzitě a která mě zaujala natolik, že jsem se rozhodla věnovat jí větší část svého volného času. Mým hlavním úkolem v téhle organizaci je chodit na akce a psát z nich reporty. Už když jsem to brala, říkala jsem si, jak skvělá práce to je – poznám spoustu lidí z celého světa, zlepším si angličtinu, získám cenné zkušenosti. Zkrátka spojím příjemné s užitečným.
Po mých prvních cestovatelských zážitcích (dovolená u moře a výlet do Paříže) jsem se poznávání nových míst namlsala natolik, že jsem se rozhodla v nich za každou cenu pokračovat. Důvod byl prostý. Je to zkrátka neuvěřitelné, když na vlastní oči vidíte to, co jste doposud viděli jen v televizi nebo v časopise. A v tom se mnou jistě souhlasí všichni, kteří propadli kouzlu cestování. Ale zpět k mé práci.



Pro Erasmáky se samozřejmě v průběhu semestru pořádají různé výlety. A tím nemyslím jen výlety po České republice, ale taky ty do měst, jako je Vídeň, Budapešť nebo Krakow. No a takové akce musí samozřejmě někdo zorganizovat. A tak se stalo, že jsem se o téhle možnosti doslechla. Jsou to akce jako každé jiné, proto je třeba z nich napsat reporty. Ano, to přesně je moje práce. 
S Erasmáky jsem navštívila Prahu a Vídeň. Poznala jsem, co to je skutečná organizace a kolik nervů při tom můžete ztratit. Ale ať už tomu věnujete sebevíc času a sníte sebevíc čokolády na uklidnění, to, co vás pak čeká, předčí všechny starosti. Zaslouženou odměnou je vám víc než příjemně strávený čas s úžasnými lidmi, kteří se svou mentalitou na míle vzdalují suchým a konzervativním Čechům. Samozřejmě i zahraniční studenti mají své mouchy. Pokud je oběd později než ve dvě, Španělé vás ukamenují. Pokud jim nezorganizujete ani jednu party, ukamenují vás všichni. Pokud řeknete, že je sraz ve tři, nemůžete odejít dříve než o půl čtvrté, protože do té doby pořád někdo chybí. Jak vysvětlit, že cena za šatnu v klubu není v ceně výletu, už pak radši neřešíte. 
 

Neméně zajímavé je i to, co se děje před samotným odjezdem. Takové předpovědi počasí dokážou člověku pořádně pocukat nervy. Jednou píšou, že bude krásně, jednou zase, že bude pršet. A tak s rozevřeným programem před sebou přemýšlíte, měníte, zvažujete a pak se stejně vracíte k původní verzi. Do rána sedíte u noťasu a počítáte, jestli vám finančně všechno vychází tak, jak má. Když usínáte, v hlavě máte jenom výlet, a když se probouzíte, první, co uděláte je, že se podíváte na počasí. A začíná to odznova. Možná se vám to zdá krapet nadnesené, ale věřte nebo ne, u mě to tak fakt bylo.
Na to všechno ale zapomenete v momentě, kdy uslyšíte prosté „Thank you“. To je zkrátka tisíckrát lepší odměna než to, že jste měli výlet proplacený. Pocit, že jste to udělali dobře a že vaši práci někdo ocenil, je to nejlepší, co můžete dostat. A těchhle pocitů já chci zažít co nejvíc.